X2 versus X3

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Mon, 15. May 06, 20:49

Michiel1 wrote:Ik vind het egt zo jammer dat aan het einde er geen gate komt naar earth, dat zou het spel echter en leuker hebben gemaakt, dan zou je daar terran schepen kunnen kopen. hmmm misschien een goed idee :idea: voor een script, als dit mogelijk is met scripten.
Kijk zit is o.a. wat ik bedoel. Als je er is voor gaat zitten een paar weken dan kom je met zo veel leuke iedieen voor X games. Dat zou egosoft ook is moeten doen zou het spel echt te vet maken ( moet natuurlijk ook realsitisch zijn ).

En ik ben trouwens een proud owner van een Terran Odin. En neej niet gecheat ik heb er gewoon voor betaald en ja ook de wapen ja. En nu hoor ik sommige denken ''Terran Odin'' hebben ze een naam dan? :)

Ja dat hebben ze check: http://roguey.roxr.com/gaming/pc/x3/shi ... ace=Terran

Blueman
Posts: 715
Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
x3tc

Post by Blueman » Mon, 15. May 06, 22:20

Het is niet mogenlijk met een script om de aarde erbij te maken.

Er zijn echter wel veel mods die dit hebben + 50 andere sectors ofzow. maar hiervoor moet je helaas je game restarten maar als je dit gaat doen dan is zo'n mod zeker aan te raden denk ik.


Ik ben trouwens ook een beetje aan het proberen om een scriptje te maken dat de terran ook de universe in komt en gaat trade etc. maar dit is nog lang niet klaar :P

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Wed, 17. May 06, 16:06

Blueman wrote:Het is niet mogenlijk met een script om de aarde erbij te maken.

Er zijn echter wel veel mods die dit hebben + 50 andere sectors ofzow. maar hiervoor moet je helaas je game restarten maar als je dit gaat doen dan is zo'n mod zeker aan te raden denk ik.


Ik ben trouwens ook een beetje aan het proberen om een scriptje te maken dat de terran ook de universe in komt en gaat trade etc. maar dit is nog lang niet klaar :P
waar krijg je zo'n mods?

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Wed, 17. May 06, 16:19


User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Wed, 17. May 06, 16:34

Yellowman wrote:http://forum2.egosoft.com/viewtopic.php ... 20#1225720
http://forum2.egosoft.com/viewtopic.php ... 22&start=0

Maar hou er rekening mee *Je moet overniew beginnen met je game*
bedankt :)

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Wed, 17. May 06, 16:42

NP die laatste moet je even kijken of het WIP is of dat hij al werkt (WIP = work in prgress).

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Wed, 17. May 06, 18:30

Yellowman wrote:NP die laatste moet je even kijken of het WIP is of dat hij al werkt (WIP = work in prgress).
werkt

-Joshua-
Posts: 127
Joined: Tue, 12. Apr 05, 16:53
x2

Post by -Joshua- » Wed, 17. May 06, 19:35

Ik vind heel persoonlijk dat ze de graphics wel iets hadden kunnen verlagen, niet dat het op high detail lager wordt, maar dat low detail toch nog wat lower is als nu (dankzij een junkman radeon 9800 pro krijg ik nog net geen diavoorstelling). Versie 1.3 verknalde de performance al helemaal.......
The best way to survive a battle is not getting into it.

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Wed, 17. May 06, 19:54

Dit is een echte ''DUS............''

Maar goed om toch maar even te reageren op je post er zijn een aantal dingen die de lag bepalen.
Ik heb een heel goed systeem en zelfs ik heb op low lag maar dat komt niet omdat ik een slechte kaart of computer heb maar dat komt door het spel zelf.
Denk aan

1. Het kapot gaan en het opnieuw opbouwen van stations
2. De universe die zich helemaal aanpast aan jouw speelstijl.
Ik heb bijvoorbeeld gehad dat ik in aladna hill begon te bouwen waar niks stond. Maar binnen 5 min kwamen er Tl's en die bouwden 3 spp's. Allemaal dat soort dingen.
3. Het gebruik van de Universe traders die alles helemaal zelf uitvoeren.

en zo zijn er nog veel meer dingen die lag en het vertragen van je spel bepalen. :wink:

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Wed, 17. May 06, 20:51

Yellowman wrote: 2. De universe die zich helemaal aanpast aan jouw speelstijl.
Ik heb bijvoorbeeld gehad dat ik in aladna hill begon te bouwen waar niks stond. Maar binnen 5 min kwamen er Tl's en die bouwden 3 spp's. Allemaal dat soort dingen.
Ik heb in een game gehad, toen met de syndicate mod (vandaag dus), had ik een nividium mine in een unknown sector naast die Xenon sector bij Getsu Fune gebouwd. Even later kwamen er 2 split TL's en 1 boron TL, die bouwden er 1 spp, 1 crystal fab en 1 silicon mine

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Post by Michiel1 » Thu, 18. May 06, 08:21

Yellowman wrote:
Michiel1 wrote:Ik vind het egt zo jammer dat aan het einde er geen gate komt naar earth, dat zou het spel echter en leuker hebben gemaakt, dan zou je daar terran schepen kunnen kopen. hmmm misschien een goed idee :idea: voor een script, als dit mogelijk is met scripten.
Kijk zit is o.a. wat ik bedoel. Als je er is voor gaat zitten een paar weken dan kom je met zo veel leuke iedieen voor X games. Dat zou egosoft ook is moeten doen zou het spel echt te vet maken ( moet natuurlijk ook realsitisch zijn ).

En ik ben trouwens een proud owner van een Terran Odin. En neej niet gecheat ik heb er gewoon voor betaald en ja ook de wapen ja. En nu hoor ik sommige denken ''Terran Odin'' hebben ze een naam dan? :)

Ja dat hebben ze check: http://roguey.roxr.com/gaming/pc/x3/shi ... ace=Terran
Het was toch al duidelijk dat egosoft een te vroege deadline had gekregen? Waardoor ze een "incompleet spel" op de markt zouden hebben gebracht. Als ze wat meer tijd hadden gehad denk ik dat een paar scripts wel in het spel verwerkt zouden zitten.

Overigens, wat is het verschil tussen bounty hunter en assasin?

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Thu, 18. May 06, 12:31

Ik gebruikt zelf de bounty en de assasin niet.
Maar aan de naam te zien moet je bij de ene mensen zoeken die een prijs op hun hoofd hebben. En bij de ander een opdracht krijg om iemand te killen.
Yellowman wrote:

2. De universe die zich helemaal aanpast aan jouw speelstijl.
Ik heb bijvoorbeeld gehad dat ik in aladna hill begon te bouwen waar niks stond. Maar binnen 5 min kwamen er Tl's en die bouwden 3 spp's. Allemaal dat soort dingen.



Ik heb in een game gehad, toen met de syndicate mod (vandaag dus), had ik een nividium mine in een unknown sector naast die Xenon sector bij Getsu Fune gebouwd. Even later kwamen er 2 split TL's en 1 boron TL, die bouwden er 1 spp, 1 crystal fab en 1 silicon mine
Dat bedoel ik :D

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Thu, 18. May 06, 15:49

alleen wat ik jammer vind, is dat het universum niet blijft uitbreiden, dus er zit een 'onzichtbare' limiet op de economie, die er wel eigenlijk is. Het zou mooi zijn, als het universum zich langzaam, maar toch zich blijft uitbreiden. Ook zou het mooi zijn dat volkeren dan nieuwe sectoren claimen, en soms die van anderen binnen vallen.

Zijn jullie het hiermee eens?

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Thu, 18. May 06, 16:04

Ag ja zoals ik al een paar post hiervoor al zei er zijn zo veel dingen die iedereen er wel bij wil hebben.
Als je alles erbij zou doen wat iedereen wil krijg je een onspeelbaar spel.

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Thu, 18. May 06, 16:15

Yellowman wrote:Ag ja zoals ik al een paar post hiervoor al zei er zijn zo veel dingen die iedereen er wel bij wil hebben.
Als je alles erbij zou doen wat iedereen wil krijg je een onspeelbaar spel.
ja dat is waar, maar als je het als een soort van mod-packages zou aanbieden?

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 20. May 06, 18:24

kan je die terran schepen ook downloden????????
en zo ja waar. had ff op de site gekeken maar kon DL niet vinden.

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Post by Michiel1 » Thu, 29. Jun 06, 08:41

Sorry dat ik geen antwoord geef op je vraag belder, maar nu ik die postbank gast steeds iets probeer te vertellen kan ik nu wel iets zeggen over x2 versus x3, x2 had van die dialogen, dan kwam je bijv. Ban Danna tegen en daar kon je dan mee praten over het feit dat je vrijgelaten werd enzo, verder kon je ook nog een bezoekje brengen aan hoe heet da mens? kho en haar dochter saya kho.

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Thu, 29. Jun 06, 09:53

belder wrote:kan je die terran schepen ook downloden????????
en zo ja waar. had ff op de site gekeken maar kon DL niet vinden.
ze zitten al in het spel ;)

-Joshua-
Posts: 127
Joined: Tue, 12. Apr 05, 16:53
x2

Post by -Joshua- » Sun, 9. Jul 06, 16:28

er is echrt een ding waarin X2 beter is in X3, en dat zijn: De systeemeisen. (wat een verrassing!)
The best way to survive a battle is not getting into it.

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sun, 9. Jul 06, 17:36

Zou je ook totaaaaal niet verwachten... :roll:

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”