Homebase

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Bramos
Posts: 8
Joined: Sun, 17. Dec 06, 22:03
x3tc

Homebase

Post by Bramos » Mon, 8. Jan 07, 16:30

Goeiedag eenieder,

Ik heb een probleempje dat ik niet kan oplossen..vast wel .. maar het is op deze manier makkelijker :wink:

Ik heb nu 20 uurtjes gespeeld en eindelijk wat doekoe om een freighter te kopen. Nu lukt het me alleen niet om deze te laten traden want ik kan geen homebase selecteren voor die mercury. Ik speel de normal mode. Wat moet ik doen :?

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Mon, 8. Jan 07, 16:45

Wat je moet doen is voor je eigen schip een "Trade Extension" kopen, dan kan je, via je property menu, van een afstand handmatig met je mercury traden.

Een andere optie is het kopen van een 'Trade software extension Mk3" voor een half miljoen credits. Dan doet ie het geautomatiseerd (eerst in 1 sector, daarna door het universum).

Voor beide opties heb je geen homebase nodig

Een homebase is enkel als je em wilt laten traden voor een fabriek.

Bramos
Posts: 8
Joined: Sun, 17. Dec 06, 22:03
x3tc

Post by Bramos » Mon, 8. Jan 07, 17:15

Hey super... bedankt voor je snelle reply

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Homebase in unknown sector

Post by Michiel1 » Sat, 21. Apr 07, 00:21

Ik ben van plan om mijn homebase in de unknown sector naast patriarchs retreat te zetten. Mijn reden hiervoor is dat ik silicon en ore kan importeren 2 sectoren verderop( ik weet niet welke goods je anders nodig zou hebben om een schip te kunnen bouwen), energy 1 sector verderop en de rest van die unknown sector is verder gewoon leeg, dus ik hoef me niet aan illegal goods regels te houden enzo. Hum, 2 vragen:
1. Welke resources heb je nodig om schepen te bouwen met je homebase?
2. Kan ik in de unknown sector naast patriarchs retreat niet hetzelfde verwachten als de sector tussen montalaar en new income? Waarmee ik bedoel dat de sector geclaimed wordt door teladi(in dit geval split) na een x aantal winst?

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 21. Apr 07, 17:51

ECell
Ore
Teladianium
Silicon Wafers
Raster Oil
Microchips
Cloth Rimes
Quantum Tubes
Computer Components
Crystals

volgens mij dit

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Re: Homebase in unknown sector

Post by Michiel1 » Mon, 23. Apr 07, 17:57

Michiel1 wrote:Ik ben van plan om mijn homebase in de unknown sector naast patriarchs retreat te zetten. Mijn reden hiervoor is dat ik silicon en ore kan importeren 2 sectoren verderop( ik weet niet welke goods je anders nodig zou hebben om een schip te kunnen bouwen), energy 1 sector verderop en de rest van die unknown sector is verder gewoon leeg, dus ik hoef me niet aan illegal goods regels te houden enzo. Hum, 1 vraag:

Kan ik in de unknown sector naast patriarchs retreat niet hetzelfde verwachten als de sector tussen montalaar en new income? Waarmee ik bedoel dat de sector geclaimed wordt door teladi(in dit geval split) na een x aantal winst?

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Thu, 26. Jul 07, 13:23

Over het claimen van die sector, daar hoef je volgensmij geen rekening mee te houden (verwacht ik). het volgende is de uitleg over die sector tussen montelaar en new income:
Spoiler
Show
De naam van die sector, althans zoals die op de forums word gebruikt, is averice.

deze sector kan je zelf kopen, het is een soort biedings actie, na dag 5of zo (kan ook 7 zijn) is er de mogelijkheid om er op te bieden voor, dat ik dacht, 615M credits of zo. Het is dan mogelijk dat je de sector krijgt, maar ook mogelijk dat je een tweede bod moet doen van, als ik het goed herinner, 675M. De mogelijkheid om te bieden eindigt op dag 25, waarna de sector naar de teladi gaat.

Je kan als je hem hebt dat ik weet astroiden kopen die er dan in komen.
En als je hem krijgt kan je hem een andere naam geven

Maar als je meer wil weten over die sector moet je onder de naam averice zoeken.

Ik heb er nog nooit over gehoord dat zoiets ook bij andere sectoren is.

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”