X2 versus X3

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

User avatar
khawk
Posts: 165
Joined: Sun, 17. Oct 04, 17:04
x3

X2 versus X3

Post by khawk » Sun, 7. May 06, 08:54

Ik weet niet of dit topic al eerder is gestart nadat X3 is uitgekomen maar nu alle patches er zijn en ik even denk ik zo dat dit topic wel even de moeite waard is om erover te discussieren.

Wat denken jullie nu van X3 in vergelijken met X2?
Ikzelf? Ik vind X2 een stuk mooier!

Tuurlijk, X3 heeft nieuwe, grotere stations die sneller kunnen produceren, een aantal nieuwe schepen die echter allemaal uitbreidingen zijn op de vorige. De supergrote schepen gaan langzamer dan heavy fighters, ook goed. De gevechten zijn fraaier en de conventionele wapens een stuk effectiever, maar voel ik X3 nu echt als een uitbreiding? Nee!

Voor X3 koop je, tenminste ik, niet direct een nieuwe computer (graphics veel beter) dus draai ik nu X2 met 1 Gb geheugen. Lekker snel!

Bovendien heeft X2 (wat X3 niet heeft):

Spaceflies vangen
Cockpits
Veel meer missies (assasin missies vind ik het mooiste)
Stations en fabrieken zijn voor elk soort alien verschillend
Een paar unknown sectors die echt interessant zijn, die van X3 zijn bijna allemaal leeg en niks waard om je eigen sector te beginnen (Bah! Mijn unknown sector is ingenomen door de Argon in X3, Midnight Star).
Khaak fighters kunnen worden gecapped

En ik denk zomaar dat als ik erover nadenk dat ik nog wel meer dingen op kan noemen. Voor mij is het i.i.g. duidelijk. Voorlopig speel ik weer lekker X2

De enige echte verbetering waarop ik heb zitten te wachten in X3 is de mogelijkheid om fabrieken te koppelen zodat je minder Transporters nodig hebt maar verder?
Ik denk net aan die afgrijzelijke "onzichtbare mist" dat je de stations niet kunt zien tot op een afstand van 2,5 kilometer in X3. Echt iets waarop ik totaal niet op heb zitten te wachten!

Uw reacties alstublieft?!

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sun, 7. May 06, 14:53

Wat denken jullie nu van X3 in vergelijken met X2?
Ikzelf? Ik vind X2 een stuk mooier!
nee X3 ziet een stuk mooier uit qua graphics.
Bovendien heeft X2 (wat X3 niet heeft):
Spaceflies vangen
Cockpits
Veel meer missies (assasin missies vind ik het mooiste)
Een paar unknown sectors die echt interessant zijn, die van X3 zijn bijna allemaal leeg en niks
Khaak fighters kunnen worden gecapped
dit is er ook in X3 allemaal:
je kan spacefiles vangen
voor cockpits is er een script
assasin zijn er heel veel. als je goed zoek kan je er veel vinden en als je nog beter zoek dan zijn er nog aardig wat van je eigen rang.
je kan er aardig goeie asteroids vinden.
en van de khaak fighers kan je ook kapen als het goed is.

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Mon, 8. May 06, 15:55

belder wrote: en van de khaak fighers kan je ook kapen als het goed is.
Je kunt met enorm veel geluk zelfs grotere schepen kapen ;)

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Post by Michiel1 » Mon, 8. May 06, 16:53

jij kan het weten dirtbag jij hep een kha'ak m2 gecapt :P
overigens zijn er wel verschillen in de fabrieken van rassen, je kan echt geen flower farm bij de paranid kopen en ook geen soyfarm bij argon, je kunt wel hebben dat sommige races stations kopen van een ander race, maar dat is mij nog nooit overkomen ik let er namelijk niet op.
amen :P

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 13. May 06, 15:29

Michiel1 wrote: amen :P
zo is dat.

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Sun, 14. May 06, 12:18

Ik vind dat X3 een spel is die zo veel mooier had kunnen zijn. Als ze er maar een beetje meer tijd in hadden gestoken.
Het is nu zo'n spel dat lijkt alsof het een beetje snel afgeraffeld is.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sun, 14. May 06, 13:53

wat had je beter gewild dan yellowman????????

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Sun, 14. May 06, 15:34

nah ik kan je heel veel dingen op noemen maar ik zal er een paar opnoemen.

1. Raad maar is welke schepen ze disigners hebben ingehuurd en welke ze zelf hebben gedaan...... idd de paranid is disigd en teleadi b.v. niet.
2. Ze zouden de deadline al niet halen dus hebben ze een aantal dingen snel moeten afwerken.
3. Ook had ik wel beter willen hebben meer nieuwe dingen. Denk hierbij aan nieuwe rassen nieuwe scheep klassen nieuwe sectoren etc etc. jullie mogen best weten dat ik met de stevio shipyard een terran m1 heb gekocht puur omdat ik het een super vet schip vind. Maar goed egosoft was weer is te lui om de terran een officieel ras te maken (of gewoon te weinig tijd).
4. Ik vind het verhaal te snel afgelopen en de missie's niet echt super spannend.

etc etc etc

Ik weet zeker dat niet iedereen het hiermee eens zal zijn maar zo denk ik er over.
En natuurlijk blijft het gewoon een leuk spel alleen als uitbreiding maar niet als nieuw spel.

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Sun, 14. May 06, 17:06

Yellowman wrote:2. Ze zouden de deadline al niet halen dus hebben ze een aantal dingen snel moeten afwerken.
De mensen van egosoft zaten krap bij kas, daarom is X3 eerder uitgebracht, althans, dat heb ik opgepikt van The_abyss.

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Sun, 14. May 06, 18:34

Jup idd allemaal dat soort dingen ja. Volgens mij zijn de gedachte en de ideen er wel alleen het geld en de tijd niet. :)

User avatar
dirtbag
Posts: 651
Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
x4

Post by dirtbag » Sun, 14. May 06, 20:25

Yellowman wrote:Jup idd allemaal dat soort dingen ja. Volgens mij zijn de gedachte en de ideen er wel alleen het geld en de tijd niet. :)
kijk, jij snapt het :D

Merroc
Posts: 5920
Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
x3tc

Post by Merroc » Sun, 14. May 06, 21:19

Yellowman wrote:1. Raad maar is welke schepen ze disigners hebben ingehuurd en welke ze zelf hebben gedaan...... idd de paranid is disigd en teleadi b.v. niet.
Geef eens wat argumenten om deze bevinding te onderbouwen...

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sun, 14. May 06, 22:15

ik vind teladi echt lelijk, mmm lelijk, super lelijk. argon vind ik mooi. boron is apart. paramid vind ik trouwens ook wel mooi. en split moet ik even over na denken.

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Mon, 15. May 06, 13:57

belder wrote:ik vind teladi echt lelijk, mmm lelijk, super lelijk. argon vind ik mooi. boron is apart. paramid vind ik trouwens ook wel mooi. en split moet ik even over na denken.
Ik vind idd precies het zelfde.

En over hoe ik daaar aan kom ik lees heel veel topic's ook in het engelse gedeelte maar ik ga niet elke topic bewaren. Maar over die schepen had ik dus ergens gelezen. :)

Blueman
Posts: 715
Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
x3tc

Post by Blueman » Mon, 15. May 06, 15:02

Voor ongeveer de helft hebben ze totzover ik heb gehoord idd designers ingehuurd en de cheap designs hebben ze zelf gedaan ;)

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 15. May 06, 15:34

best jammer dat sommige rassen er niet zo mooi uit zien.
maar we moeten er maar mee doen.

Blueman
Posts: 715
Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
x3tc

Post by Blueman » Mon, 15. May 06, 16:10

Maarja toch vind ik dat de andere schepen wel wat hebben.

BV teladi zo zou de mens ook schepen bouwen. Dit zijn realistische schepen:)

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Mon, 15. May 06, 19:15

Blueman wrote:Maarja toch vind ik dat de andere schepen wel wat hebben.

BV teladi zo zou de mens ook schepen bouwen. Dit zijn realistische schepen:)
Spreek voor jezelf ik zou ze nooit zo bouwen :P

Ilsan
Posts: 311
Joined: Fri, 18. Nov 05, 17:57
x3

Post by Ilsan » Mon, 15. May 06, 19:31

Inderdaad, ik zou die schepen zo bouwen als de terrans met x3 hebben :lol: :P

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Post by Michiel1 » Mon, 15. May 06, 20:18

Ik vind het egt zo jammer dat aan het einde er geen gate komt naar earth, dat zou het spel echter en leuker hebben gemaakt, dan zou je daar terran schepen kunnen kopen. hmmm misschien een goed idee :idea: voor een script, als dit mogelijk is met scripten.

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”