Vraagje over wel of niet verhaallijn

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

JClosed
Posts: 627
Joined: Thu, 23. Dec 04, 01:56
x3tc

Vraagje over wel of niet verhaallijn

Post by JClosed » Fri, 7. Jul 06, 17:10

Zo - ik heb een aardig poosje hier rondgesnuffeld, maar niet direct gevonden wat ik zocht.

Ik heb X2 - The treat in het verleden gespeeld (en was er helemaal aan verslingerd). Het deed me dan ook een beetje verdriet dat dit één van de dingen was die ik niet meer kon doen vanwege het feit dat ik van Windows naar Linux overstapte.

Tot mijn grote blijdschap is inmiddels X2 voor Linux uitgebracht, en ik zit er al weer leker in..

Één dingetje zit me echter nog dwars. Ik heb niet altijd zin om de verhaallijn te spelen (dat heb ik in het verleden al een keer of wat gedaan). Mijn vraag is nu de volgende:

Kan je ook het spel opstarten zónder verhaallijn?

Ik heb wel gevonden dat ik de volgende lijn kan kiezen: "Start" -> "New game in custom galaxy" -> "<X2 Universe>", waarna je start met een disco en 1000 credits en niet veel meer. Dat was dus de ook bedoeling. Maar elaas - als ik dan de friend/foe lijst doorkijk zie ik als grote afwezigen de Khaak. Die komen niet in de lijst voor! De Pirates en Xenon zijn wél aanwezig. Ik ben ook helemaal geen Khaak tegengekomen tijdens mijn reisjes tot nu toe. Dat vind ik een zeer groot gemis, aangezien die luitjes het nu af en toe behoorlijk spannend konden maken (zeker als je nog geen sterke scheepjes hebt).

Moet ik hieruit concluderen dat als je de verhaallijn niet wil spelen (dus starten volgens bovenstaande methode) ook de khaak gelijk niet meer aanwezig zijn?

Ik kan natuurlijk wel gewoon de verhaallijn spelen en deze na de eerste 3 missies gewoonweg onderbreken, maar ik had begrepen dat dan tóch de verhaallijn doorgaat en je vroeger of later de Khaak invasie op je dak geschoven krijgt. Is dat zo?

Overigens kan ik zeggen dat de Linux versie (1.401) perfect speelt. Pluimpje voor de porters hoor! Ik heb zelfs "The Big Mod" eens uitgeprobeerd, en ik moet zeggen dat ook die perfect werkt (wel leuk al die extra goederen en meer gebalanceerde economie). De bonus pack is helaas niet te installeren omdat er een aantal zaken in zitten (o.a. exe files) die alleen onder windows werken. Dat moet ik nog eens doorspitten en geschikt maken voor Linux....

Maar goed - terug naar het onderwerp. Kan iemand me wat wijzer maken?

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 7. Jul 06, 19:39

Hmmm lastig. Volgens mij is er in X2 nog geen spelmodus die vrij spel + Khaak geeft. Maar zo veel is die verhaallijn toch niet ?

Anderzijds, heb je al gezocht naar eventuele scripts ? Je weet maar nooit wat daar te vinden is.

JClosed
Posts: 627
Joined: Thu, 23. Dec 04, 01:56
x3tc

Post by JClosed » Fri, 7. Jul 06, 22:55

Ach - het is ook geen echte ramp hoor. Het leek me alleen leuk vanaf vrijwel nul te beginnen en niet aan de verhaallijn/opdrachtjes vast te zitten.

Toch vreemd dat die Khaak er niet inzitten. Als de verhaallijn uitgespeeld is, blijven ze ook nog steeds opduiken. Dan zou je verwachten dat ze in de "basismodus" ook wel aanwezig zouden zijn.

Maar goed - niet getreurd. Ik ben al weer blij dat ik het spel weer kan spelen. Ik zal inderdaad eens rondsnuffelen bij de scriptjes. Vind ik niet wat ik zoek, dan kan ik altijd nog even wat dieper in het scriptgebeuren gaan duiken en zelf wat in elkaar knutselen...

Voorlopig ben ik wel weer even lekker bezig... :wink:

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Post by Michiel1 » Fri, 7. Jul 06, 22:58

Ja alleen ik zou niet weten of scripts ook compatible zijn met linux, ook n kwestie van uitproberen :wink: . Misschien maakt iemand binnenkort wel een universe mod zoals Dirtbag heeft gedaan, dan zou het best kunnen dat je vrij spel hebt inclusief kha'ak, anders neem je gewoon een kijkje bij het x2 scripts and modding forum. zoals x warrior bas ook al zei.

JClosed
Posts: 627
Joined: Thu, 23. Dec 04, 01:56
x3tc

Post by JClosed » Fri, 7. Jul 06, 23:16

Tot nu toe is mijn ervaring dat scripjes probleemloos onder Linux lopen. Ik heb al een paar uitgeprobeerd (o.a. het antimissile-missile scriptje). Ook TBM-V0.15 gaf geen problemen. Tot nu toe schijnt D-ships etc. wat problemen op te leveren met de init script, maar ik maak me sterk dat dat niet al te ernstig moet zijn.

Zoals ik al eerder zei, ik ga er eens wat dieper in duiken (en het relevante gedeelte van het forum onder de loep nemen). Naar wat ik er zo oppervlakkig van gezien heb lijkt het me niet zo vreselijk moeilijk, maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen. Gewoon uitproberen lijkt me...

-Joshua-
Posts: 127
Joined: Tue, 12. Apr 05, 16:53
x2

Post by -Joshua- » Sun, 9. Jul 06, 16:24

Maak zelf gewoon een script!

Activeer de script editor (Thereshallbewings typen terwijl je naar niets wijst en niet getarget hebt (let ook op de T)

Maak een nieuw scriptje aan
Maak een number argument
zoek het commando (volgens mij onder general) set khaak agressity level, met NO return Value
selecteer het vraagteken en klik dan op number (jouw argument)

zoek het scriptje op in de lijst
druk op r als je het scriptje gevonden hebt, klik op <null> daarna zie je een scherm met de argumentjes, Enter. dan klik je op Number en typ in een nummer in (hoger is meer)
The best way to survive a battle is not getting into it.

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”