nieuwe shields bij een ge-claim-t schip installeren, hoe??

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

TerraNor
Posts: 3
Joined: Sat, 10. Feb 07, 20:02

nieuwe shields bij een ge-claim-t schip installeren, hoe??

Post by TerraNor » Sat, 10. Feb 07, 20:24

Hallo beste X3-ers

Ik kan er maar niet achter komen hoe ik bij een ander schip (Teladi Falcon) dat ik heb ge-cap-t, hoe ik daar nieuwe shields moet installeren.
De shields waren dus weg op het moment dat ik het schip claimde. Ben met dat schip naar een Equipmentdock gevlogen en heb aldaar de 25MJ shields (max default uitrusting) gekocht, later zag ik dat de shields nog niet geinstalleerd waren (geen shield-indicator op m'n HUD) maar wel op m'n vrachtlijst stonden. Ook op een Shipyard gedockt geweest maar zag bij beide stations niet de mogelijkheid om de shields in de shieldbay te installeren. Denk dat ik iets over het hoofd zie maar weet ff niet wat. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt voor de moeite. Hopelijk is er iemand die het weet. Ben nog niet zo lang met het spel bezig maar het is wel VET, machtig!

groetjes

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 10. Feb 07, 22:10

zo te horen gaat het hier over een M4 of een M5 die je heb. die kunnen geen 25MJ shields hebben. alleen een M3 en hoger. een shield installeerd zich automatich en wapen ook (zo lang er ruimte is en de juiste bay hebben).
Een M4 kan max 5MJ shield hebben en heel soms ook een M5 en een M5 kan alleen 1MJ hebben.

TerraNor
Posts: 3
Joined: Sat, 10. Feb 07, 20:02

Post by TerraNor » Sun, 11. Feb 07, 09:27

Bedankt voor je reactie, LionOfHeart.

Okee, dat is duidelijk. Heb ff de 'Ship Details' nagekeken en het gaat hier om een M3. De shieldbay kan max 2x25MJ hebben, zo staat het er. Heb nu de 1MJ (2x) kunnen installeren en dat ging idd vanzelf, het was kopen en automatisch werden ze in de lege shieldbays geplaatst, pff simpel zeg haha. Dus ik zat me te focussen op die 25MJ shields terwijl deze M3 (Pirate Teladi Falcon) die shield classe niet eens kan dragen, waarschijnlijk. Later ff proberen of ik wel de 5MJ kan installeren. Ik vind het wel een beetje vreemd dat ik geen melding kreeg van m'n shipcomputer dat een 25 MJ niet compatible is. Maarja ik weet nu dat een shield zich automatisch plaatst mits er een vrije bay is en het schip van de juiste classe moet zijn.

THX :D

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sun, 11. Feb 07, 12:54

die M3 moet gewoon 25MJ shields kunnen hebben. als de bays al vol zijn installeerd hij ze niet automatich. je moet die veranderen in je gewenste shields. press Y, dan naar freigts om ze te veranderen.

TerraNor
Posts: 3
Joined: Sat, 10. Feb 07, 20:02

Post by TerraNor » Sun, 11. Feb 07, 14:53

Heb nu idd 25MJ shields. Ben er achter dat als je nieuwe shields koopt je rekening moet houden met:

-shield moet compatible met je schip zijn, t max type shield staat vermeldt in je 'Ship Details'
-genoeg cargo ruimte overhebben, als je cargo vol is kun je ook geen nieuwe shields kopen want die nemen best wat ruimte in beslag
-je race notority moet voldoende zijn als je bv in non-Argon systems/sections bent
-voldoende geld natuurlijk. je kunt eventueel de oude shields traden maar dat gaat niet overal.

THX voor de tips :D

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”