Xenon K capturen?

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

pauwie1x
Posts: 58
Joined: Sat, 29. Jul 06, 13:32
x3tc

Xenon K capturen?

Post by pauwie1x » Tue, 28. Aug 07, 14:34

Hallo mede-knokkers,

ik heb inmiddels de fighting rank X-TREME, ben in het gelukkige bezit van 18 Hyperions(!) en 44 Pythons, 7 carriers vol met LX-en en nog een handjevol zooi evenals een kleine 900 fabs. Nog even de Trade ranking X-TREME halen, dan ga ik die Teladi honden uitroeien. Piratenvriendjes :evil: .

Tussendoor vermaak ik me kostelijk met invasies en moordopdrachten, maar weet iemand hoe ik een Xenon K kan cappen :roll: ?
Ik heb tijdens een Xenon taxi mission al eens een K helemaal gestript met ion disruptors, hij had alleen nog maar een 1 GJ shield, en die wou er maar niet af. Ik heb de savegame nog, iemand een idee :? :? ?

Alvast dank en succes er mee.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Thu, 30. Aug 07, 19:50

het kan alleen maar met een taxi missie. en kapen gaat verder als normaal.
zelf nog nooit mee gemaakt speel taxi niet.

pauwie1x
Posts: 58
Joined: Sat, 29. Jul 06, 13:32
x3tc

kapen

Post by pauwie1x » Sat, 22. Sep 07, 16:25

Gewoon kapen.....

een K kaap je niet zomaar gewoon, net als een Kha'ak destroyer, er blijft
telken een 1 Gj shield opzitten, dat gaat er dus niet ef....

Ik weet wel van een script waarbij je troepen kunt oversturen, die nemen het schip voor je in....

taxi missions zijn geweldig: met 200 Tempests aan boord van een Hyperion de L-letjes 1 voor 1 afknallen, de hele kudde inclusief K's meenemen ver naar de buitenkant van de sector, of als je de pest hebt aan een race, rondjes langs de stations, ze laten niets heel!

Op het laatst heb je dan alleen de K's, 1 voor 1 afmaken, en de laatste probeer ik te cappen. Pak je eerder een, dan schieten zijn broertjes hem kapot.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Sat, 22. Sep 07, 19:26

het enige andere wat je nog kan proberen is het kapen met bail signal extension (script) waarbij je dan wel het bailen van grote schepen op aan moet hebben staan. (ik had het geluk op het einde van dag 1, na ongeveer 10 uur nu een voledig uitgeruste K :twisted: :twisted: )

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 22. Sep 07, 22:39

K afschieten doe ik voor in een M3 :twisted:

ik speel wel met thor met een max speed van 720. en ik heb daar baluga missels op zitten. raakt een L is weg.

maar in en M7 zal ik ook geen moeite hebben met een K.

pauwie1x
Posts: 58
Joined: Sat, 29. Jul 06, 13:32
x3tc

moeite

Post by pauwie1x » Sun, 23. Sep 07, 15:36

Wie heeft het over moeite?

ik heb ze met Nova's mat Mass Drivers wel afgeknald, en met mijn M7 heb ik er minstens driehonderd te grazen genomen.

Ik heb meer dan 50 Capital ships, heb ze hoofdzakelijk bewapend met GPPC's van al die Xenons! Zelf bouwen duurt een eeuwigheid.

Alleen op mijn HQ liggen al 300 GPPC's te roesten.... 8) 8)

By the way: ook in Xenon Sector 347 geven ze geen krimp, ik denk dat het gewoonweg niet mogelijk is... :shock:
Een kennis van me heeft er eens 1 blauw zien worden, maar toen was er nog zoveel gppc vuur onderweg dat het schip kapot ging.

Laar: dank voor de tip, maar ik speel nu (nog) X3 zonder scripts of extensions, nadat ik legaal mijn rankings heb, ga ik ook voor xtended version en begin helemaal overnieuw. :!:

pauwie1x
Posts: 58
Joined: Sat, 29. Jul 06, 13:32
x3tc

Ik heb hem!!!!

Post by pauwie1x » Fri, 12. Oct 07, 13:08

Jawel, een taxi mission in Home of Opportunity, ik zag duidelijk 1 van de 6 achtervolgende K's blauw worden, maar toen kwamen er nog salvo's GPPC op af, en hij ging kapot.

Meerdere keren opnieuw geladen en geprobeerd, maar weer geen succes, totdat ik het zat was.

Ik riep er een carrier met 65 LX-en bij, en die jongens wisten wel raad met 6 K's en 60 L-en. Toen ze bezig waren, de laatste twee K's af te rossen, zonder verliezen aan mijn kant, hielp ik een handje mee, totdat ik zomaar ontdekte, dat ik op een BLAUWE zat te schieten!
:lol: :!: :D :!: :) :?: :twisted:

Meteen geclaimd, en het is een prachtschip: 40 x GPPC óf BFLAK, of een mix....

Hij pakt alles, is alleen wat minder bedeeld met zijn 6x 1 Gj shields.
Ik ga er nog een paar cappen, leuk!!! :lol:

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 13. Oct 07, 17:09

met welk schip doe je die taxi missies. ik wouw het met een M7 doen maar dat vond hij geen goed schip??!!

pauwie1x
Posts: 58
Joined: Sat, 29. Jul 06, 13:32
x3tc

@Lionoffheart

Post by pauwie1x » Sun, 21. Oct 07, 12:46

Je moet so wie so X-TREME fighting rank hebben.
Ook moet je de persoon die je eeen lift geeft, eerst afzetten. Tricky, want je moet meestal langs de hele kudde Xenons. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :twisted: :twisted: en die schieten soms het doel-station kapot voor je er gedockt bent.

En dan is de M7 perfekt: ik heb een paar Pandora Tunings op mijn Hyperion 1, ik kruis voor de menigte uit, en schiet met Tempests 1 voor 1 de L-len af.

Het lijkt te helpen wanneer je met een stuk of twintig 'wingmen' een K aanvalt, het is echter niet zeker dat hij ook op zal geven.

o ja wat ook helpt: je moet vuren en de K moet de indruk hebben dat je nog niet aan het eind van je Latijn bent: korte gecontroleerde vuurstoten dus. Dat laatste heb ik van het forum, weet niet of het meetelt. In het algemeen is het wel beslissend voor een schip om op te geven.

Laatste nieuws: ik heb de tweede inmiddels ook te pakken!
Wordt een mooie Xenon vloot, ik zet ze voor de :lol: even in de sprayshop.....

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”